Search:

Type: Posts; User: djcalle; Keyword(s):

Page 1 of 5 1 2 3 4

Search: Search took 0.01 seconds.

  1. Thread: Power Supply

    by djcalle
    Replies
    12
    Views
    518

    Sorry to revive the thread but thought it was...

    Sorry to revive the thread but thought it was relevant.
    I'm looking to buy one of the MeanWell PSUs. Have found this webiste and wondering if it is a trusted source or better go with Mouser?
    ...
  2. Replies
    2
    Views
    185

    I'd have to check, why?

    I'd have to check, why?
  3. Replies
    2
    Views
    185

    Nanao MS-2930 local cap kit

    Hi guys,

    Prob a long shot but wondering if anyone has a locally available capacitor kit or RS shopping cart liist for a MS2930?
    I know they are available form the US but shippipng and exchange...
  4. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: ah yeah, had done the schem view too:...

    ah yeah, had done the schem view too:
    http://i.imgur.com/NHqoTVhm.png
    Full res: https://imgur.com/NHqoTVh
  5. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: Damn Mark, hope you get better soon. The MX-3...

    Damn Mark, hope you get better soon.

    The MX-3 was successfully done by someone before, with the help of Mark, but my attempt was a failed one (TC-14L10A).
    Here's a video of the behaviour I got,...
  6. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: ah yep, I was talking 75ohm sync, for TTL sync...

    ah yep, I was talking 75ohm sync, for TTL sync need to attenuate indeed
  7. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: Feed sync into av in. Sent from my iPhone...

    Feed sync into av in.


    Sent from my iPhone using Aussie Arcade
  8. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: Kaizen you seem to be lucky with the JVC sets so...

    Kaizen you seem to be lucky with the JVC sets so far, I had one that looked identical to the first one you modded but had a all in one jungl/micom with RGB inputs disabled within the chip149309
  9. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: Thanks frank, scratched chips label..I bet you...

    Thanks frank, scratched chips label..I bet you thought about including a similar circuit on your supergun :)


    Sent from my iPhone using Aussie Arcade
  10. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: Cool! Are you familiar with that circuit Frank? I...

    Cool! Are you familiar with that circuit Frank? I assume there’s an IC on the underside.


    Sent from my iPhone using Aussie Arcade
  11. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: You're on the right path with the mod, but you...

    You're on the right path with the mod, but you don't need to sacrifice OSD, MarkOZLAD and Syntax hav developped a "OSD Mux" method where resistor values are changed so RGB and OSD voltage together...
  12. Replies
    119
    Views
    3,436

    Sticky: Good stuff, there's a massive thread on the...

    Good stuff, there's a massive thread on the shmups forum about RGB modding CRT TVs if you haven't seen it yet. The 8bit guy has a pretty good video about RGB modding a samsung set as well.

    If you...
  13. Replies
    69
    Views
    2,116

    Hey guys just to chime in on the weight the Kalax...

  14. Replies
    24
    Views
    1,168

    Wow! Awesome!

    Wow! Awesome!
  15. Replies
    31
    Views
    3,285

    I can only comment on a pandora 3S, it does 15khz...

    I can only comment on a pandora 3S, it does 15khz through jamma but it looks like a hot mess, quite blurry


    Sent from my iPhone using Aussie Arcade
  16. Thread: Bargain

    by djcalle
    Replies
    4
    Views
    481

    LOL, the keyboard placement...

    LOL, the keyboard placement is...well....something....probably one of a kind which is not a bad thing :)
  17. Replies
    20
    Views
    1,459

    Yep that will be a good test to rule out either...

    Yep that will be a good test to rule out either the chips or sockets. The DS kit is intended to be installed on another board so this will be just a test.



    Good luck mate, hope you get them...
  18. Replies
    20
    Views
    1,459

    Ah ok, makes sense, cheers. That board is a...

    Ah ok, makes sense, cheers. That board is a mate's, just trying to see if it is an easy fix. I might try to install a DarkSoft kit on since it is now non intrusive and reversible to see if the board...
  19. Replies
    20
    Views
    1,459

    Thanks, I have a scope and a logic analyzer but...

    Thanks, I have a scope and a logic analyzer but haven't learned how to use them, good opportunity to I guess.
    I haven't been able to fin a service manual or schematics for this board so far, any...
  20. Replies
    20
    Views
    1,459

    Thanks, that helps. The solder joints on the...

    Thanks, that helps.

    The solder joints on the ROM sockets are all nice and clean. wondering what else I can do to troubleshoot these, short of replacing them, maybe I'll have a closer inspection of...
  21. Replies
    20
    Views
    1,459

    Thanks a lot for the insightful response mate! I...

    Thanks a lot for the insightful response mate!
    I did try ppreesing on each chip also areas of the board, couldn't get any difference at all..wondering if this could be the A board...

    yes, good...
  22. Replies
    20
    Views
    1,459

    Yes, it runs at 5.05V for me but it has been...

    Yes, it runs at 5.05V for me but it has been tested on multiple arcade PSUs before.

    I'm successfully running a JP A+B with the same PSU. Thanks
  23. Replies
    20
    Views
    1,459

    thanks, just tried pressing on all smd chips and...

    thanks, just tried pressing on all smd chips and joints. also tried applying pressure on different areas of the board and the 4 board connectors, no change...:(
  24. Replies
    20
    Views
    1,459

    Cheers, I forgot to mention that I did check...

    Cheers, I forgot to mention that I did check that, no pins are bent annd have ensured there's a good connection between the two boards
  25. Replies
    20
    Views
    1,459

    Cheers, all the smd chips solder joinnts looked...

    Cheers, all the smd chips solder joinnts looked clean to me, nice and shiny.
    I'll have another look but i doubt i missed something. thanks for the suggestion
Results 1 to 25 of 110
Page 1 of 5 1 2 3 4