PDA

View Full Version : Hankin 20" reproductions..whose website is this??



cejay
19th August 2006, 09:01 PM
Hi all,

Any ideas as to who built this website? It's an aussie I know that much. :) Keen to get in touch with this person.

http://www.users.on.net/~mmem/

Cheers,

Chris

hmmm, maybe it's these guys?

http://www.arcadeclassics.com.au/tabletops.html

DKong
24th August 2006, 06:54 PM
They look absolutely awesome.. would like to know the maker too?? It looks like the glass has been painted with original Hankin emblems to, need one of them can't part with my scratched one ATM..

OzStick
29th August 2006, 04:47 PM
The two are not related.

Arcadeclassics is a guy named Michael in the NE subs of Melb. I have seen his Hankin repros and they are a very nice cabinet.

If you like the Hankin style of cabinet then give Keith at Child Amusements a call as he does them as well.

I think you will find with all of them that the price for an empty cabinet will be quite high however, as they are not the easiest or cheapest cabinet to produce.

Cheers,
Chris

con
29th August 2006, 05:05 PM
Hey Chris,

whats happening with your upright cabinet kit??

are u still persuing it??

( sorry for getting off topic here)

LOTR4U
29th August 2006, 06:32 PM
The two are not related.

Arcadeclassics is a guy named Michael in the NE subs of Melb. I have seen his Hankin repros and they are a very nice cabinet.

If you like the Hankin style of cabinet then give Keith at Child Amusements a call as he does them as well.

I think you will find with all of them that the price for an empty cabinet will be quite high however, as they are not the easiest or cheapest cabinet to produce.

Cheers,
Chris

I hate the look of Hankin cabinets. Just my opinion tho.

cejay
4th September 2006, 09:02 AM
I've gathered some measurements of the Hankin cabinet from a couple of different sources and putting some designs together.

I'll try and build my own replica...should be a good project and will keep me out of trouble for a few months.

The Pinny Parlour
4th September 2006, 09:45 AM
I've gathered some measurements of the Hankin cabinet from a couple of different sources and putting some designs together.

I'll try and build my own replica...should be a good project and will keep me out of trouble for a few months.

I will be interested in this. Let us know how you go with it please.

elvis
4th September 2006, 09:58 AM
I hate the look of Hankin cabinets. Just my opinion tho.
You're a brave man saying that in here! This place is the national hangout for Hankin Lovers Anonymous.

RUN FOR THE HILLS FOOL! :lol

On topic: that hanking reproduction site was posted before in one of the MAME threads in here somewhere. The owner is definitely an AA member.

Arcade King
4th September 2006, 10:21 AM
ryan only says that because hes got homoish 1 button cocktails that have the controls flat on the side of the machine :078: not forgetting the huge 14" screen :lol

DKong
4th September 2006, 04:29 PM
ryan only says that because hes got homoish 1 button cocktails that have the controls flat on the side of the machine :078: not forgetting the huge 14" screen :lol

Thats the reason I sold my Taito ..Controls flat on the side of the cabinet might be ok for a couple of minutes but any good gamer gets cramp pushing forwards like a little steam train :lol
They are so uncomfortable..

LOTR4U
4th September 2006, 06:28 PM
Thats the reason I sold my Taito ..Controls flat on the side of the cabinet might be ok for a couple of minutes but any good gamer gets cramp pushing forwards like a little steam train :lol
They are so uncomfortable..

No shite. but there Jap, not knockoff wanabie aussie piece of crap! The japs make good quality stuff, ask around the world "taitio" woooowwwwww "Hankin" uhu wtf is that? A big door stop or something with ugly design non free flowing jagged edge partical board rubbish pile.

OOoo but your monitor is SsooooossSSOoooo biggg mmmmm *gay sounding*

:tomato

Arcade King
4th September 2006, 07:04 PM
lol my tatio upright is flimsy as shit. I could fold it in half just by pushing you into it..which im gonna do.

Viper
4th September 2006, 07:19 PM
I'm no fan of Hankin's either, they are just damn UGLY, much prefer the Taito. It's like the difference between a Toyota and an Alfa. The Toyota is reliable and comfortable, but which one are you gonna love?

Arcade King
4th September 2006, 07:29 PM
um the Hankin!

cejay
4th September 2006, 09:06 PM
I will be interested in this. Let us know how you go with it please.

Will do. Jeffs original hankin cabinet he was selling on ebay went for nearly $500! It didn't have a working monitor either. I think buying an original is definately out of the question. :|

RetroGame
5th September 2006, 07:43 AM
Horses for courses, I reckon all the different cocktails have somthing to offer. But the Hankin like it or hate it is by far the most versitile. There are not many other cocktails that can be made in to a Street Fighter cabinet (Not that anyone would want to though?).

Viper
5th September 2006, 10:19 AM
Horses for courses.

Yep, no problem with anyones personal preference, just giving mine.

cejay
12th September 2006, 01:24 PM
I will be interested in this. Let us know how you go with it please.

I've drawn up the plans, so I know how much MDF I'll need, any suggestions on the width of MDF so the T-Moulding will right with laminate applied to the sides?

If anyone is interested in the plans let me know.

The Pinny Parlour
12th September 2006, 01:30 PM
I've drawn up the plans, so I know how much MDF I'll need, any suggestions on the width of MDF so the T-Moulding will right with laminate applied to the sides?

If anyone is interested in the plans let me know.

I remember hearing 16mm - 18mm.

cejay
12th September 2006, 01:37 PM
Cool, if anyone has gone through this process before any help would be great...cheers.

RetroGame
12th September 2006, 03:28 PM
Use 18mm MDF Melamine board, it costs about $130 per sheet but you won't have to muck around with laminate. Cutting can be tricky though with a circular saw as the melamine chips easily. A router will give a good finish.

OzStick
12th September 2006, 07:15 PM
Hi cejay,

I agree with RetroGame in that Melamine MDF is a good way to go, however I use and suggest 16mm instead of 18mm. It SHOULD be less expensive for a full sheet and offer the same strength, but it's just a little lighter.

If you are n the eastern suburbs of Melbourne, check out a mob in Bayswater called Allboard - they have their own line of black Melamine MDF in 16mm and a 2400x1200 sheet should set you back about $90. One sheet is ample for a cocktail cab.

If you plan to use a circular saw to cut, overcut it by 3 or 4mm, then clamp a straight piece to it, then trim using a router with a flush trim bit with a bearing - the bearing will run against the straght edge and give you a perfect cut.

Cheers,
Chris

cejay
13th September 2006, 11:09 AM
Thanks for all the tips guys! I saw some sheets of standard MDF 16mm for $30 in a bunnings catalog, so I might go grab that and use as a prototype. :)

I'll document all my failures, should be a fun project...just wish my back would get better.

RetroGame
13th September 2006, 12:48 PM
You could always just paint the raw MDF or better still cover it with adhesive vinyl.

danny_galaga
22nd September 2006, 11:59 PM
didnt notice if the original builder dropped in to this thread, but this is his thread at BYOAC:

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?board=10;action=display;threadid=23937