PDA

View Full Version : MGL - T8 Game 7: Wonder Boy



Amy
13th April 2009, 09:01 PM
Game 7: Wonder Boy (Set 1, New Encryption)


Nominated by xxjardinexx


http://www.klov.com/images/11/118124218775.png


Shock_And_Awe holds current high score of 685,060



Wonder Boy is a little caveman who attacks using a stone hammer, rides a skateboard and picks up other cute items along the way. Each level has four sub levels similar to Super Mario Bros. The real trick is to keep on the skateboard that lets you take a hit from a monster and remain alive, but this is hard to do since Wonder Boy moves so fast.(http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=10463)








Games are picked through a random generator from the list compiled in the MGL 8 thread. To have your games included in the pick you need to submit a score. You can add to this list at any time.
Remember to make your score valid you need to post your score in the subject line and don't forget your screen shot, any troubles let me know.
Mid week bonus of 25 MGL points are awarded to the highest submitted score as at Midnight Thursday. The highest submitted score at the end of the MGL week will receive 100 MGL points.
Your scores need to be in by next Monday 20th OF April BY 8PM (NSW daylight savings time).
Amz

DKong
13th April 2009, 09:17 PM
Wow can't believe its been nearly 3 years since this last came up, feels like yesterday :o Man how time flies.

http://www.aussiearcade.com/showthread.php?t=1658
Looking forward to getting into this one again, hopefully Shock 'N' Awe will back to show off his Wonder Boy powers :D

Mikie
13th April 2009, 10:07 PM
another have to be patient game, seems best to lose the skateboard at times at my skill level lol

anyway, a cool game

DKong
13th April 2009, 10:18 PM
another have to be patient game, seems best to lose the skateboard at times at my skill level lol

anyway, a cool game

Its a funny game like that the better you get the longer you ride the skateboard but then when you lose it, you lose momentum and want it back. Starting out though it can be a hindrance .

Great game and looking forward to the scores posted:)

Foot
13th April 2009, 10:42 PM
I'm pretty crap at this one, I'll be pleased just to beat my high score!

DKong
13th April 2009, 10:46 PM
I'm pretty crap at this one, I'll be pleased just to beat my high score!

And what was that Dereck :unsure

Foot
14th April 2009, 07:48 AM
And what was that Dereck :unsure

From the MGL comp, your gunna flog me :lol

Results for Game 4: Wonder Boy (set 1, new encryption) are:

1._____Shock_And_Awe________________685,060_____15 points

2._____CreepingDeath__________________450,060_____ 12 points

3._____DKong_________________________342,970_____1 0 points

4._____ZXR___________________________336,250_____7 points

5._____The Pinny Parlour________________254,630_____6 points

6._____Savage________________________254,460_____5 points

7._____Foot___________________________119,110_____ 4 points

8._____MadMikeAU______________________50,090_____3 point

spaceballs
14th April 2009, 08:29 AM
lol.....was just talking about this game to a mate last night, saying i can't wait till it pops up....

bloody long weekend threw me off, forgot to post for frogger :redface won't be doing that again....

DKong
14th April 2009, 08:37 AM
From the MGL comp, your gunna flog me :lol

Results for Game 4: Wonder Boy (set 1, new encryption) are:

1._____Shock_And_Awe________________685,060_____15 points

2._____CreepingDeath__________________450,060_____ 12 points

3._____DKong_________________________342,970_____1 0 points

4._____ZXR___________________________336,250_____7 points

5._____The Pinny Parlour________________254,630_____6 points

6._____Savage________________________254,460_____5 points

7._____Foot___________________________119,110_____ 4 points

8._____MadMikeAU______________________50,090_____3 point

:laugh:

Will see how good the memory holds up after 3 years, if I remember :D correctly the later levels really require you to remember stuff, like platforms etc

Rat
14th April 2009, 09:22 AM
Used to enjoy this one in the arcades, good value game. Might get another game in this arvo if I get enough done round the house.

Hmmm, 685k MGL high, that might be doable if I get time later in the week.

spaceballs
14th April 2009, 03:46 PM
Used to enjoy this one in the arcades, good value game. Might get another game in this arvo if I get enough done round the house.

Hmmm, 685k MGL high, that might be doable if I get time later in the week.

nice to see your scores improving all the time Rat....that highscore is mine however :cool:

Zorn
14th April 2009, 05:29 PM
might have a go at this one, if I get some time that is, will be my first MGL :) hope I'm not too shit lol

Rat
14th April 2009, 05:58 PM
nice to see your scores improving all the time Rat....that highscore is mine however :cool:


You may be right, I won't be able to play any more till Sunday night, even then I will only get a couple of games in.

Good luck everyone, would be good to see someone complete it :)

dmworking247
14th April 2009, 06:03 PM
If Im' not mistaken this game had dip switches for 3 or 5 lives... I'm assuming 3 is the rule here.

wingtipvortex
14th April 2009, 06:24 PM
If Im' not mistaken this game had dip switches for 3 or 5 lives... I'm assuming 3 is the rule here.
Yep mate, 3 lives and no continue i belive.

Amy
14th April 2009, 06:33 PM
Yep mate, 3 lives and no continue i belive.

correct

spaceballs
14th April 2009, 08:42 PM
made some really dumb decisions tonight....will have to give it another go later. Seem to get complacent in stages :x

SectionZ
14th April 2009, 11:58 PM
Played this a fairbit in the arcades...400k

It's slowly coming back to me...660k

I need a few more days, maybe next time..

Zorn
15th April 2009, 08:01 PM
397,490

my best score so far, will have to keep trying.

Foot
15th April 2009, 08:07 PM
Great scores so far, I'm too embarrassed to post mine yet :redface

MonoJoker
15th April 2009, 09:26 PM
Well f*** me I'm heading for last place in this one. Never got into Wonder Boy - always playing Alex Kidd or Mario variants on console at the time it was big. Ah well it will be interesting to see if I can crack 10 grand LOL.

Cheers
LT.

dmworking247
15th April 2009, 09:41 PM
Bah I keep making stupid mistakes... only managed 93k so far.

spaceballs
15th April 2009, 09:48 PM
hmmmmm...DKong hasn't posted yet....should i be worried:(

come out come out where ever you are :D

DKong
15th April 2009, 11:34 PM
WTV was up tonight and had to show her the Wonderboy stuff (wonderboy in monster land and even pac land) so many a Wild Turkey and homebrew we ended up playing moon patrol in between some Pin games.
All good guys scrapped a 240,000 score on my second game, so no worries here ATM


Bah I keep making stupid mistakes... only managed 93k so far.

You can do it man, work harder love the game. I know your using the Arcade joysticks so there is no excuse.
Play hard get stuck in:lol


Well f*** me I'm heading for last place in this one. Never got into Wonder Boy - always playing Alex Kidd or Mario variants on console at the time it was big. Ah well it will be interesting to see if I can crack 10 grand LOL.

Cheers
LT.

Mate you will be cracking 100,000 before you know it, time your jumps and hold onto the Skateboard as long as you can.
Later Frogs don't always jump, and bears can turn on you.
If you can crack 30,000 + on frogger you will get there play and play again

felixthadog
16th April 2009, 07:58 AM
WTV was up tonight and had to show her the Wonderboy stuff (wonderboy in monster land and even pac land)

Is WTV a chick? :o

Matthew

Amy
16th April 2009, 03:45 PM
I'm working on a score however, Im having issues with area 7 round 2...the clouds are really annoying me :013:

spaceballs
16th April 2009, 04:56 PM
I'm working on a score however, Im having issues with area 7 round 2...the clouds are really annoying me :013:

Area 7!!! sounds like we may be getting a new high score from Amy...wow...nice going. I have only got as far as Area 5, and that was today...

Amy
16th April 2009, 09:32 PM
1,048,270

Foot
16th April 2009, 09:36 PM
Wow! great score.:038:

Based on my current score I'm going to get 4 points this week lol

Mikie
16th April 2009, 10:31 PM
well im not embarrased to say i suck at this game, anyway improving!

lol, great score amy

dmworking247
16th April 2009, 10:37 PM
Out of interest, how do you avoid the bears when you're on a skateboard?

For that matter (and I haven't done this yet) how do you deal with a boss whilst still on a skateboard, or do you automatically lose it?

Mikie
16th April 2009, 10:38 PM
after a few years I've upgraded from mame 108 to 130 and finally, the dkong sounds are complete! :041:

lol, what bears, what boss

dmworking247
16th April 2009, 10:56 PM
I think they're bears... or there' little people in bear costumes, who run at you from the left after you pass a flower, on area 2+

Mikie
16th April 2009, 11:00 PM
oh those bears - I haven't skilled up enough for the skateboard

Zorn
17th April 2009, 07:17 AM
to handle the bears, hold left so you're going slow on the skateboard and then jump when it gets close to you, he'll go straight under you.

MonoJoker
17th April 2009, 10:41 PM
LOL I just went to have a crack, suitably fuelled on gin and rum and then I realised I don't even have Wonder Boy loaded into MAMEWAH :laugh:

Probably a message to wait until tomorrow to attempt any sort of score :)

Cheers
LT.

DKong
17th April 2009, 10:45 PM
to handle the bears, hold left so you're going slow on the skateboard and then jump when it gets close to you, he'll go straight under you.

How about the jump bears, when the flower doesn't have the yellow centre. I think it starts on round 2 (after the second boss)

SectionZ
17th April 2009, 10:47 PM
I'm working on a score however, Im having issues with area 7 round 2...the clouds are really annoying me :013:

I think this is where I got stumped in the arcades, there was a cloud missing close to where the clouds scroll to the top of the screen & I could never get past it. Great Score.
Sean.

Zorn
18th April 2009, 07:37 AM
you can do the same with the jumpe bears, they will only jump when you shoot, if you don't shoot til you've jumped them, you'll be right.

DKong
20th April 2009, 07:40 PM
Didn't get much time to play this week a couple of games last tuesday and a couple tonight:(

Pash
20th April 2009, 07:59 PM
Didn't get much of a chance to play it this week but had a few games just now and got this score.

Never really played this much in the arcades and if I did never made it to the first gaol. Went a bit better than those days anyway.

Should get me a few points, great score Amy.

SectionZ
20th April 2009, 08:13 PM
I just had time for another couple of games after work 725k.

I could go better in the arcade but got stuck on a certain final cloud on 7/2. That was 20+ yrs ago - I finally figured it out yesterday :cool:

Then there's all the doll's to grab & secret bonus levels to explore :o

Amy
20th April 2009, 08:38 PM
MGL - T8
Game 7 Results

Game 7 is officially over

Congratulations to those who participated and submitted scores



Results for Game 7: Wonder Boy

Amy now holds the high score for this game with 1,048,270

1. Amy 1,048,270
125 points (100 score, 25 midweek)

2. SectionZ 725,500
69 points

3. xxjardinexx 657,910
63 points

4. Rat 435,480
42 points

5. Zorn 397,490
38 points

6. Dkong 242,940
23 points

7. Mikie 73,170
7 points

8. Pash 61,990
6 points






Leaderboard (http://www.aussiearcade.com/showthread.php?t=21740) has been updated

Scoreboard (http://www.aussiearcade.com/showthread.php?t=13631) has been updated

spaceballs
20th April 2009, 09:17 PM
When does midweek finish??? Is it Wednesday at midnight??

wingtipvortex
20th April 2009, 09:42 PM
Thursday midnight

Foot
20th April 2009, 10:05 PM
Aw **** it, I missed out on my 4 points

Curse MAME god!

Rat
21st April 2009, 04:29 PM
Great score Amy, how close to completion is that?

Did my points get totalled correctly? it says I only got 4pts.

Zorn
21st April 2009, 04:46 PM
i must have not read the rules properly, was I supposed to upload a pic of my score for proof?

wingtipvortex
21st April 2009, 04:53 PM
Yeah, a snapshot is part of the rules for yor score to be official>
Heres the rules www.aussiearcade.com/showthread.php?t=607

Damn, you had a nice score too:cool: You never know, Amy might cut you a break seeing your new to MGL.....or mabye not:o

dmworking247
21st April 2009, 08:52 PM
This is probably too late and I know its low by MGL standards but I'm stoked with the game I just had. Unfortunately I lost two lives on Area2, Round4 where you have to jump 3 rocks and a fire in one go.

Zorn
21st April 2009, 09:37 PM
my **** up, still going to pot one when I can to show you I'm not bullshitting lol, piece of mind for me hahahahahah

Amy
22nd April 2009, 11:41 PM
its all good ill add your score in tomorrow...

rat you got 42 points...im pretty sure they were tallied up correctly but I will check

Zorn
23rd April 2009, 06:41 PM
woohoo, albury boy in the scoreboard! :)